Ortodontik Tedavi Nedir?

Çarpik diş ve uyumsuz çene ilişkilerini bir takım aparatlar yardımıyla düzenleyen diş hekimliği branşıdır.

Ortodontik tedavi mutlaka bir ''ORTODONTİST'' tarafından yapılmalıdır.

Ortodontist kimdir?
Ortodonti doktoru diş hekimliğini bitirdikten sonra yaklaşık 5 yıl kadar bu konuda üniversitede doktora yapan kişidir. Ozel bir sinavla ortodontist ya da ortodonti doktoru olunur. Her sene bu sinava bir cok kisi basvurur fakat her universitede 1 ya da 2 kisilik kontenjan vardir.

Ortodontik tedaviyi mutlaka bir ortodontist yapmalidir, ortodontik tedavi oldukca komplike bir tedavidir ve uzun suren bir egitim gerektirir, gunumuzde dis hekimleri bir takim kurslar alip bu tedaviyi yapmaya calismaktadir fakat ne yazik ki bu tedaviyi hakkiyla yapabilmek icin universitede ortodonti uzmanligi bolumunu bitirmis olmak ya da ortodonti doktorasi yapmis olmak gereklidir.

Ortodonti neden gereklidir?
Oncelikle agiz ve dis sagligimiz icin ve sonrasinda da gorunusumuz icin gereklidir.Diş sağlımız genel sağlımız ve rahatlığımız üzerinde de etkilidir.Birçok insanda çapraşık ve yanlış dizilmiş dişler mevcuttur. Çarpık dişler ve karmaşık dişleri temizlemek çok zordur. Erken diş çürükleri ve dişeti problemleri yüzünden dişler erken yasta kaybedilir.

Cene eklemi sagligi, agrilar ve klik sesleri:

Dişler düzgün dizilmemisse ve alt ve ust cene arasindaki kapanis iliskisi dogru degilse çigneme kaslarında basınç çok fazla olabilir. Bu da eklem ve çene problemlerine yol açabilir. Baş ağrısına da sebep olabilir. Ortodontik tedavi çene kaslarındaki bu basıncı yok eder ve dengeli basınç gelmesini sağlar. Veya alt cenenin kafa kaidesiyle iliskisinde sorun varsa o bolgedeki liflerde kasilma veya basinc oldugundan dolayi bu bolgede agrilar ve sesler olabilir. Hasta uzun sureler agrilariyla doktor doktor gezer, kulak burun bogaz uzmanina , norologa gorunur fakat dogru adres cene eklemi konusuyla ilgilenen bir ortodontist bulmaktir.

Ortodontik tedavi ve gorunusumuz:

Dış görünüşümüz de ortodontik tedavi nedenlerinden biridir. Yaşam kalitemizde gorunusumuz hakkinda hissettiklerimiz rol oynar. Kendinizi dişleriniz ya da bozuk çene ilişkinizden dolayı kotu hissettiğiniz zaman mutsuz olabilirsiniz ve aklınız sürekli görünümünüzde  olabilir. Konuşurken ve gülerken ağzınızı kapatabilir gülmekten çekinebilirsiniz. Ortodontik tedavi dis sagliginizi duzeltir,yuz gorunumunuzu guzellestirir ve ozguveninizi arttirir. Hastalar tedavi sirasinda dahi kendilerini daha iyi hissederler.

Daha iyi gorundugunuzu fark ettikce kendinizi daha iyi hisseder ve daha iyi bir yasam kalitesine sahip olursunuz. Ortodontik tedaviyle  gulumsunuzde yapilacak degisikliklerle daha guzel gorunen dislere sahip olabilirsiniz. Disetleriniz gulerken fazla gorunuyorsa bu azaltilabilir ya da az gorundugunden dolayi yasli gorunuyorsaniz disleriniz daha cok gorunebilir.

Diseti sagliginiz:

Dişlerin çarpıklığı dişeti sağlığınızı da olumsuz etkiler. Disetlerinde kanamalar olur ve distasi birikimi daha kolaydir.

Günümüzde Amerika ve Kanada gibi gelişmiş ülkelerde  4 milyondan fazla insanda diş teli vardır.

Ortodontik tedavi hangi yaş grubunda uygulanabilir?

Saglikli dis ve disetleri varsa ortodontik tedavi (disteli tedavisi) her yas grubunda uygulanabilir.

Eriskin hastalar icin estetik braketler ve seffaf plaklarla yapilan ortodontik tedavi alternatifleri mevcuttur.
Mühim olan sağlıklı diş yapısına ve sayısına sahip olmaktır. Bugün çok sayıda yetişkin rahatsız edici bir gülümsemeyi düzeltmek için tel takıyor.Hem daha az görünür teller hem de daha uygun ödeme koşulları gibi ortodontik yenilikler tedaviyi yetişkinler için çekici bir seçenek yapmaktadır.